Seuraava kotiottelu
TPS - HIFK LA 25.3. 17:00

Eka Ruola: "Jos Tepsi kutsuu paikalle, minä tulen"

HC TPS järjesti yhteistyökumppaneilleen sekä alueen muille kiinnostuneille yrityksille jälleen tiistaina 29.11.2016 Business Games -tapahtuman. Jokainen seminaaritapahtuma alkaa mielenkiintoisella keynote speakerin puheenvuorolla ja päättyy TPS:n peliin. Tiistaina 29.11. tapahtumassa puhujana oli Eka Ruola – Tepsin mies. Haastattelu tehtiin ennen Ruolan vierailua.

Eka Ruola, miksi ja mistä olet puhumassa TPS:n Business Gamesissä?

- Mies voi lähteä Turusta, mutta Turku ei koskaan lähde miehestä. Jos Tepsi kutsuu paikalle, minä tulen aina. Toisekseen, mun suurimpia intohimon kohteita ovat markkinointi ja markkinointiviestintä. Näiden kahden asian merkityksen kasvaminen on äärimmäisen tärkeää, kuten fiksut ihmiset Tepsissä tietävätkin.

Miksi sinua pitäisi tulla kuuntelemaan? 

- Mä yritän tuoda mahdollisimman mielenkiintoisen ja toivottavasti inspiroivan katsauksen siitä, mihin markkinointi ja markkinointiviestintä ovat menossa, ja mitä ne oikeasti ovat tulevaisuudessa. Markkinointi on kaikille yrityksille keskeisimpiä toimintoja kaupanteolle, joten sille kannattaa hetki antaa aikaa. Varsinkin, kun tarjolla on lisäksi tulikuuman kotijoukkueen tarjoama viihde, Ruola vinkkaa Tepsin hurjan vireen suuntaan.

Mainostoimisto Hasan & Partnersia luotsaava Ruola ei halua työuraltaan nostaa yksittäisiä töitään esiin. Lähihistoriasta moni muu kuitenkin muistaa parhaiten Valiolle tehdy mainosvideon, jossa esiintyy eräs rock-historian suurimmista ja kiehtovimmista hahmoista: Lemmy Kilmister. Mainos jäi Kilmisterin viimeiseksi mainosesiintymiseksi, mutta video tulee elämään ikuisesti.

Millainen äijä hän oli? 

- Lemmy on legendaarinen ihminen, joka ei kuole koskaan. Huikea hahmo ja persoona. Oli todella suuri kunnia päästä hänen kanssaan tekemään yhteistyötä.

- Ehkä eniten toivon, että yksittäisen työn sijaan mun olemassaolon oikeutus ammattilaisena on auttaa asiakkaitani kasvattaa liiketoimintaansa. Jos mut jostain muistetaan, toivon, että siitä, että tein herkeämättä töitä kelloa katsomatta asiakkkaiden bisneksen parantamisen eteen. Jos sinne tulee herkkupaloja joukkoon, niillä on ollut jokin tarkoitus sille, että yritys voi hyvin.

 

"Juuri nyt on se paikka, jolloin yrityksen täytyy laittaa hihat heilumaan. Nousukaudella pärjää se, joka on ensimmäisenä liikkeellä!"

Suomen suosituimpiin puhujiin kuuluva Ilkka Halava palasi yleisön toiveesta puhujavieraaksi HC TPS:n Business Gamesiin 31.1.2017. Halava on tulevaisuustutkija, yritysvalmentaja, sekä Prime Frontier Oy:n ja Future Works Oy:n toimitusjohtaja. Viimeisen neljän vuoden aikana hän on koulutuksissaan kohdannut yli 100 000 kuulijaa. Haastattelu toteutettiin ennen Halavan esitystä.

Olet ensimmäinen puhujavieras, joka kutsutaan yleisön toiveesta heti uudelleen. Miltä tuntuu palata HC TPS:n Business Gamesiin?

- On mukava kuulla, että edellinen kerta osui kuulijalla maaliin. Kyse on myös tästä aikakaudesta – Turun seudulla on paljon nälkäisiä kasvajia ja uudistujia. Silloin tarvitaan hyvää agendaa. Ja jos sitä oli tarjolla viimeksi, niin nyt on luvassa jopa vielä parempaa.

Aiheenasi on murrosajan supertyöyhteisö ja kymmenen rakennusohjetta. Voitko jo vähän paljastaa mitä on luvassa?

- Tällä kertaa haetaan sellaista reseptiä, jolla tulevan ajan työyhteisöjä kannattaa rakentaa. Kuten otsikko lupaa, tutustumme kymmeneen keskeiseen rakentamisen näkökulmaan – siihen, miten rakennetaan sellaisia työyhteisöjä, jotka ovat tänään valmiita huomisen haasteisiin.

Millaisilla tuntemuksilla tulet Turkuun?

- Tepsillä on menossa komea kausi. On hyvä tulla ajattelemaan mustavalkoisesti, kun kaukalossakin on mustavalkoista voimaa. Palaan mieluusti entiseen kotikaupunkiini ja sen joukkueen luo, josta olen saanut voimaa ja verratonta tukea kasvamiseen.  

Ilkka Halava, olet Suomen pidetyimpiä puhujia, etkä siten liiempiä myyntipuheita kaipaa. Kysytään se silti kuitenkin: miksi juuri tähän tilaisuuteen kannattaa tulla kuuntelemaan?

- Nyt eletään seuraavaa nousukautta, me emme vain tiedosta sitä. Kaikissa organisaatioissa on juuri nyt tekemisen paikka ja hihat pitää laittaa heilumaan. Nyt on se hetki, jolloin kaikki uudet ja jännittävät markkinat avautuvat. 

Nousukaudella pärjää se, joka on liikkeellä ensimmäisenä.