Seuraava kotiottelu
TPS - Pelicans TO 23.2. 18:30 OSTA LIPUT

TPS:n Business Games -seminaari avartaa yritys-ajatteluasi

Kaudella 2015-2016 TPS täydensi palveluvalikoimaansa lanseeraamalla yritysasiakkailleen ainutkertaisen businessfoorumi-tapahtuman, Business Gamesin. Huikeat puheenvuorot ja verkostoitumistilaisuudet jatkuvat myös kaudella 2016-2017. Tervetuloa mukaan!

Business Games kokoaa varsinaissuomalaiset yritykset saamaan liiketoimintaansa tukevaa tietoa ja ennen kaikkea verkostoitumaan keskenään kauden aikana.

Business Gamen aikana solmitaan uusia sopimuksia, kehitetään omaa toimintaa, markkinoidaan tuotteita ja saadaan näkökulmia liiketoiminnan eri osa-alueisiin kotimaisilta huippupuhujilta. Ilta alkaa Keynote Speaker –seminaarilla, jossa maamme huippupuhujat tulevat jakamaan osaamistaan muun muassa myynnistä, markkinoinnista ja henkilöstöjohtamisesta.

Business Gamesin toinen osa koostuu verkostoitumistilaisuudesta, jossa jokainen yritys tutustuu joka ilta noin 10-20 potentiaaliseen yhteistyökumppaniin.

Kevään 2017 puhujat:

12.1. Harri Nummela: 

Digitalisaatio muuttaa maailmaa – myös finanssialalla

Suomi-kiekon ajankohtaiset kuulumiset

31.1. Ilkka Halava:

Murrosajan supertyöyhteisö – 10 rakennusohjetta

 

"Juuri nyt on se paikka, jolloin yrityksen täytyy laittaa hihat heilumaan. Nousukaudella pärjää se, joka on ensimmäisenä liikkeellä!"

Suomen suosituimpiin puhujiin kuuluva Ilkka Halava palaa yleisön toiveesta puhujavieraaksi HC TPS:n Business Gamesiin 31.1.2017. Halava on tulevaisuustutkija, yritysvalmentaja, sekä Prime Frontier Oy:n ja Future Works Oy:n toimitusjohtaja. Viimeisen neljän vuoden aikana hän on koulutuksissaan kohdannut yli 100 000 kuulijaa. 

Olet ensimmäinen puhujavieras, joka kutsutaan yleisön toiveesta heti uudelleen. Miltä tuntuu palata HC TPS:n Business Gamesiin?

On mukava kuulla, että edellinen kerta osui kuulijalla maaliin. Kyse on myös tästä aikakaudesta – Turun seudulla on paljon nälkäisiä kasvajia ja uudistujia. Silloin tarvitaan hyvää agendaa. Ja jos sitä oli tarjolla viimeksi, niin nyt on luvassa jopa vielä parempaa.

Aiheenasi on murrosajan supertyöyhteisö ja kymmenen rakennusohjetta. Voitko jo vähän paljastaa mitä on luvassa?

Tällä kertaa haetaan sellaista reseptiä, jolla tulevan ajan työyhteisöjä kannattaa rakentaa. Kuten otsikko lupaa, tutustumme kymmeneen keskeiseen rakentamisen näkökulmaan – siihen, miten rakennetaan sellaisia työyhteisöjä, jotka ovat tänään valmiita huomisen haasteisiin.

Millaisilla tuntemuksilla tulet Turkuun?

Tepsillä on menossa komea kausi. On hyvä tulla ajattelemaan mustavalkoisesti, kun kaukalossakin on mustavalkoista voimaa. Palaan mieluusti entiseen kotikaupunkiini ja sen joukkueen luo, josta olen saanut voimaa ja verratonta tukea kasvamiseen.  

Ilkka Halava, olet Suomen pidetyimpiä puhujia, etkä siten liiempiä myyntipuheita kaipaa. Kysytään se silti kuitenkin: miksi juuri tähän tilaisuuteen kannattaa tulla kuuntelemaan?

Nyt eletään seuraavaa nousukautta, me emme vain tiedosta sitä. Kaikissa organisaatioissa on juuri nyt tekemisen paikka ja hihat pitää laittaa heilumaan. Nyt on se hetki, jolloin kaikki uudet ja jännittävät markkinat avautuvat. 

Nousukaudella pärjää se, joka on liikkeellä ensimmäisenä. 

 

Eka Ruola: "Jos Tepsi kutsuu paikalle, minä tulen"

HC TPS järjesti yhteistyökumppaneilleen sekä alueen muille kiinnostuneille yrityksille jälleen tiistaina 29.11.2016 Business Games -tapahtuman. Jokainen seminaaritapahtuma alkaa mielenkiintoisella keynote speakerin puheenvuorolla ja päättyy TPS:n peliin. Tiistaina 29.11. tapahtumassa puhujana oli Eka Ruola – Tepsin mies.

Eka Ruola, miksi ja mistä olet puhumassa TPS:n Business Gamesissä?

- Mies voi lähteä Turusta, mutta Turku ei koskaan lähde miehestä. Jos Tepsi kutsuu paikalle, minä tulen aina. Toisekseen, mun suurimpia intohimon kohteita ovat markkinointi ja markkinointiviestintä. Näiden kahden asian merkityksen kasvaminen on äärimmäisen tärkeää, kuten fiksut ihmiset Tepsissä tietävätkin.

Miksi sinua pitäisi tulla kuuntelemaan? 

- Mä yritän tuoda mahdollisimman mielenkiintoisen ja toivottavasti inspiroivan katsauksen siitä, mihin markkinointi ja markkinointiviestintä ovat menossa, ja mitä ne oikeasti ovat tulevaisuudessa. Markkinointi on kaikille yrityksille keskeisimpiä toimintoja kaupanteolle, joten sille kannattaa hetki antaa aikaa. Varsinkin, kun tarjolla on lisäksi tulikuuman kotijoukkueen tarjoama viihde, Ruola vinkkaa Tepsin hurjan vireen suuntaan.

Mainostoimisto Hasan & Partnersia luotsaava Ruola ei halua työuraltaan nostaa yksittäisiä töitään esiin. Lähihistoriasta moni muu kuitenkin muistaa parhaiten Valiolle tehdy mainosvideon, jossa esiintyy eräs rock-historian suurimmista ja kiehtovimmista hahmoista: Lemmy Kilmister. Mainos jäi Kilmisterin viimeiseksi mainosesiintymiseksi, mutta video tulee elämään ikuisesti.

Millainen äijä hän oli? 

- Lemmy on legendaarinen ihminen, joka ei kuole koskaan. Huikea hahmo ja persoona. Oli todella suuri kunnia päästä hänen kanssaan tekemään yhteistyötä.

- Ehkä eniten toivon, että yksittäisen työn sijaan mun olemassaolon oikeutus ammattilaisena on auttaa asiakkaitani kasvattaa liiketoimintaansa. Jos mut jostain muistetaan, toivon, että siitä, että tein herkeämättä töitä kelloa katsomatta asiakkkaiden bisneksen parantamisen eteen. Jos sinne tulee herkkupaloja joukkoon, niillä on ollut jokin tarkoitus sille, että yritys voi hyvin.