Seuraava kotiottelu
TPS - Ässät LA 26.1. 17:00 OSTA LIPUT

TIEDOTE: Pekka Virta TPS:n uusi päävalmentaja, Strömberg ja Ylönen mukana valmennustiimissä

Turkulaislähtöinen Pekka Virta, 41, on HC TPS:n päävalmentaja kaudella 2011–2012. Valmennustiimissä toimivat myös valmentaja Mika Strömberg ja maalivahtivalmentaja Urpo Ylönen.

Virta on toiminut viimeiset viisi kautta jääkiekon SM-liigaseura KalPan päävalmentajana. Tuona aikana Virta luotsasi kuopiolaisryhmän mm. kaudella 2008–2009 runkosarjan kuudennelta sijalta pronssille. Virta on urallaan valmentanut myös Mestiksessä (TuTo) ja Nuorten SM-liigassa (KalPa).

Virran mukana Kuopiosta TPS:n valmennusryhmään liittyy mittavalla pelaajaurallaan useita arvokisamitaleja saavuttanut Mika Strömberg. 41-vuotias Strömberg päätti uransa pelaajana kauden 2009–2010 päätteeksi ja siirtyi Virran avuksi KalPan valmennustiimiin viime kaudella.

TPS:n maalivahtivalmennuksesta tulevalla kaudella vastaa edelleen Urpo Ylönen. Ylösen laadukas maalivahtivalmennus tuotti tälläkin kaudella tulosta, sillä TPS-maalivahdit Atte Engren ja Joni Ortio jatkavat kauttaan AHL-joukkueissa. Lisäksi videovalmentajana ja joukkueenjohtajana toimii Tuomas Liitola.

Pekka Virta ja Mika Strömberg aloittavat tehtävissään 1.5. alkaen. Virran ja Strömbergin sopimukset kattavat myös kauden 2012–2013.

HC TPS