22.2.2018

Yrityksen paras mainos on tyytyväinen asiakas. Kun yhteistyöstä jää molemmille osapuolille hyvä fiilis, on helppo jakaa ilosanomaa. Näin teki myös Niemi Palveluiden Teemu Jalo, joka pari vuotta sitten kutsui mukaansa peliin RealGreenin Mikko Viitasen.

Uutiskuva tekstiin 775x282 mikko viitanen.png

– Se oli TPS–SaiPa arkimatsi, Viitanen muistelee yhteistyön ensiaskeleita.

Elettiin lokakuuta 2015 ja RealGreen oli vasta avannut ovensa. RealGreen takaa kierrätyskalusteille ekologisen ja kestävän kierrätyskanavan, joka vastaanottaa ja myy kaikkien valmistajien kalusteita. Kaikki kalusteet tarkastetaan ennen myyntiin laittoa ja tarvittaessa ne myös huolletaan ja kunnostetaan.

– Huomasimme siinä peliä katsoessa, että kaukalossa oli tyhjä laitamainospaikka. Minulle sitten sanottiin, että tuohonhan sopisi RealGreen. Seuraavalla viikolla tavattiin jo Salmisen Kari Tepsistä ja siitä meni muutama viikko, niin asiat oli sovittu.

Yhteistyö alkoi heti tammikuun alussa 2016. Kaikki lähti yhdestä laitamainoksesta, mutta yhteistyö on sittemmin laajentunut merkittävästi.

– Otettiin kummipelaajaksi somerolainen Otto Nieminen. Siihen liittyy ihan tarinaakin. Kollegani on myös Somerolta lähtöisin, joten saman kylän poika otettiin, Viitanen kertoo.

– Myöhemmin ”perheeseemme” liittyi myös kummipelaaja Jasper Lindsten. 

RealGreen on hoitanut mm. TPS:n toimiston kalusteasiat sekä vastannut pop up -myymälän sisustuksesta jo kolme kertaa. Yhteistyöstä ovat siis selvästi hyötyneet molemmat osapuolet.

– Tälle kaudelle nostettiin vielä statusta ja ryhdyttiin yhdeksi pääyhteistyökumppaneista. Olemme hyvin paljon mukana kaikessa, mitä mustavalkoinen yhteisö tekee. Yritämme tukea heitä kaikilla mahdollisilla tavoilla, Viitanen lisää. 

Tärkeintä on mustavalkoinen brändi

Urheilu herättää tunteita ja tuo ihmiset yhteen. Takana on valtavat voimavarat, joista on helppo ammentaa.

– Olemme saaneet mustavalkoisten kautta valtavasti näkyvyyttä, hyviä asiakkuuksia ja kumppaneita. TPS:n ympärillä on massiivinen yhteisö, Viitanen kiittelee.

Mikko Viitanen oli viimekaudella mukana Business Games -tapahtumissa. Niihin hän lähti mukaan paitsi tuomaan oman yrityksensä nimeä tunnetuksi ja löytämään asiakkaita, mutta myös tutustumaan yhteisöön. 

– Olemme esimerkiksi nyt ihan lähiaikoina muuttamassa isompiin toimitiloihin. Remontti, maalaus ja kaikki tulee tätä kautta löydetyiltä kumppaneilta. Olemme saaneet tältä yhteistyöltä paljon, ja toivon mukaan olemme paljon myös pystyneet antamaan.

Myös Midakseen RealGreeniltä lähdettiin ilolla mukaan. 

– Koen tämän vieläkin tehokkaampana kuin Business Gamesin, Viitanen pohtii yritysverkosto Midaksen aamiaistilaisuuksia.

Rakkaudesta lajiin 

Viitanen kokee olevansa enemmän jääkiekon ystävä kuin fani. Lajina lätkä on ollut ykkönen. Itse hän harrasti jääkiekkoa parikymppiseksi asti.

– Kun ryhdyttiin yhteistyöhön, niin tietysti näkyvyys oli tärkeää. En kuitenkaan pistä yhtään pahakseni, että saa tässä porukassa liikkua ja hallilla hengailla, Viitanen naurahtaa.

– Olen viimeiset pari vuotta käynyt oikeastaan jokaisessa ottelutapahtumassa. Tepsin toimitusjohtaja Mika Eskola kysyi, että mikä nyt on, eikö jääkiekko kiinnosta enää, kun tällä kaudella on jäänyt yksi matsi väliin, Viitanen kertoo nauraen.

Sen lisäksi, että työntekijät ovat aina tervetulleita peleihin, jääkiekkohuumaa levitetään myös asiakkaille.

– Pidämme aina huolen siitä, että meillä on tarpeeksi vouchereita, joihin sisältyy myös premium-illallinen. Antaahan tämä yhteistyöhön aina vähän sellaisen pikkuisen porkkanan, Viitanen pohtii.

– Asiakas saa aina wow-elämyksen, kun tänne tulee. Vieraat ovat olleet kiitollisia ja niin halli, TPS organisaationa kuin ruokapalvelutkin saavat pelkkää kiitosta. Tänne on helppo tuoda vieraita. Ja ylpeänä tuommekin, Viitanen jatkaa. 

Mustavalkoiseen yhteisöön on kunnia kuulua 

– Mustavalkoinen yhteisö on tiivis ja positiivinen hengeltään, että tähän on uskomattoman hienoa kuulua yhteistyökumppanina. Homma toimii ja se mitä sovitaan, se pitää. Tänne on aina helppo tulla, Viitanen kiteyttää loppuun.